יום שני, 18 באוקטובר 2010

החלק האחרון של ארה"ב

28-29/8 – סן פרנסיסקו – חורשים את העיר... התחלנו ברציף 39 והמשכנו לאורך הטיילת עד רחוב Hyde. כלבי הים ברציף 39 אכן לא הכזיבו, וזכינו לראותם מקרוב מאד מתהפכים מדי פעם מהבטן לגב וחוזר חלילה, מתחממים בשמש. משם עלינו לרחוב Lombard לראות את "כביש הנחש" המפותל ביותר בעולם. כמובן שכל טיול בסן פרנסיסקו כרוך בעליות וירידות, וכשעושים חלק ברגל זה בהחלט מפתח את הנשימה...
למחרת שמנו פעמינו לגשר הזהב, ואכן כפי שאריק איינשטיין שר – גשר הזהב יפה כמו בסרט. למזלנו הגענו קצת לפני שהעננים החלו לכסות את הגשר, כך שלמרות שלא זכינו לשמש על הגשר, עדיין הספקנו לתפוס כמה תמונות טובות. מהגשר המשכנו לרובע קסטרו – רובע הגאים והגאות. אמנם מראות יוצאי דופן לא זכינו לראות שם, אך הרובע בהחלט נחמד. יופי של עיר.
30/8 – נוסעים דרומה דרך מונטריי. עצרנו באקווריום שבעיר הנחשב לאחד הטובים בעולם. אכן חוויה מאלפת ויש הברה מה לראות. מצד שני, המחיר מאד יקר – 30$ למבוגר ו – 17$ לילד מגיל 3, כך שלמשפחה בת 5 נפשות מדובר בהוצאה של מעל 110$.
עוד ביוסמיטי החלטנו על שינוי בתוכנית והקדשת יותר ימים ללוס אנג'לס, על מנת שיהיה לנו מספר זמן לנקות, לארוז ולסדר אתה קראוון לקראת החזרתו, ולכן קיצרנו ימים בדרך בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס, ועצרנו לחניית לילה ב – Pismo Beach, אחרי נסיעה ארוכה ממונטריי.
31/8-3/9 – נסיעה של ארבע שעות מביאה אותנו ישירות ל – Universal Studios. למרות שהגענו לקראת הצהריים, הספקנו כמעט את הכל. הבעייה היתה עם גיא שפחד נורא בכל מתקן, מה שגרם לו למחרת בדיסנילנד לסרב בתוקף למרבית המתקנים (כולל אלו המיועדים לילדים ב – Fantasyland).
את ארבעת הימים הראשונים בלוס אנג'לס אנו עושים בחניון קרוואנים ב – Long Beach. חוץ מיום אחד בדיסנילנד, שאר הימים הוקדשו לניקוי הקראוון, אריזות (כולל פרידה מהאופניים שלי עקב פירוקם, ומכירה של האופניים של רועי). לפחות לג'קוזי הצלחנו לפנות זמן... את הרכב לקחתי כבר בבוקר משדה התעופה, כך שכעת יש לנו גם מיני ואן וגם קראוון. פתאום לחזור לנהוג ברכב פרטי ועוד ב – Dodge Grand Caravan איכותי ונוח. מצד שני, אני מרגיש הרבה יותר קרוב לכביש (מבחינת הגובה...).
4/9 – 9/9 – בבוקר אנו עוד עוסקים בניקוי אחרון של הקראוון. בדיעבד, זו היתה היסטריה קלה, שכן סיפרו לנו כי במקרה והקראוון אינו נקי עלולים "לשתות" לנו את 1000$ הפיקדון שהפקדנו בהתחלה. כשהגענו לתחנה להחזיר את הקראוון התברר לנו שיש שם לחץ גדול (טוב, זה יום ראשון והם עובדים היום חצי יום), וכשהתפנו אלינו ערכה הבדיקה של הקראוון חמש דקות אם לא פחות, וכלל לא התמקדה בניקיונו, כי אם במעבר מהיר על הפריטים שהיינו אמורים להחזיר. לעניות דעתי, הם קיבלו קרוואן במצב טוב יותר מאשר הוא יצא מהמפעל... עקב כך שהיתה לנו גם בעייה עם המצבר המשני המספק חשמל לאיזור המגורים כאשר לא מחוברים לחשמל חיצוני, ובשל כך נאלצנו להדליק מדי פעם את הגנרטור לטעון את המצברים ולאפשר לנו תאורה ואף להדליק את המנוע פעמיים באמצע הלילה (כאשר המצבר מתרוקן מתחיל צפצוף מעצבן), ויתרו לנו על התשלום עבור שעות הגנרטור, והיו לא מעט. בסופו של דבר תהליך ההחזרה היה מהיר וללא תקלות, ויכולנו בהחלט לחסוך במאמצים הגדולים שעשינו להחזיר את הקראוון נקי ומצוחצח. מהתחנה המשכנו למלון הנמצא באיינהים בסמוך לדיסנילנד, שם נהייה חמישה ימים עד הטיסה לפיג'י. אחרי ההתמקמות במלון נסענו להוליווד לראות את השלט על ההר ולטייל ב – Hollywood Boulevard ולראות מול התיאטרון הסיני את טביעות הרגליים והידיים של שחקנים מפורסמים כמו מל גיבסון, ארנולד שוורצנגר ואף שחקני עבר כמו סופיה לורן. לקראת השקיעה המשכנו לטיילת וניס, אך הגענו מאוחר ומעבר לכך שלא היה כבר הרבה מה לראות, גם היה קר ולכן התקפלנו חזרה למלון.בימים הבאים הספקנו להיות ב – Wild Animal Park ליד סאן דייגו, ב – Sea World ויומיים בדיסני. ראוי לציון מופע הסיום בערב ב – Disney Adventure Park, מופע של צבעים ומים הנקרא World of Colors, שהיה מרשים ביותר ושווה בהחלט את ההמתנה הארוכה לו. ביום של הטיסה, לאחר האריזה, עוד הספקנו לקפוץ ל – Market Place על מנת לרכוש תיק נוסף (!), להסתפר, לעשות ציפורניים (של אורלי כמובן...) ולהצטייד בעוד כמה חולצות טישירטס.