יום שני, 18 באוקטובר 2010

סיכום ומסקנות - ארה"ב :
הכל בגדול... קרוואן גדול, כבישים רחבים וגדולים, מנות גדולות במסעדה. אין ספק שארה"ב מאד נוחה מבחינת טיול, פינוקים ובכלל. את זה הבנו בדיעבד כשהגענו לאוסטרליה...
כמעט את כל החניונים שלנו בטיול בארה"ב הזמנו הרבה מראש. ישנן דיעות שונות לכאן ולכאן האם כדאי להזמין מקומות לינה מראש. אלו שגורסים שהזמנת מקומות מראש גרומת לחוסר גמישות בטיול אמנם צודקים במידת מה. בנוסף, אם מוצאים פתאום מקום אחר "נחמד" יותר, ישנה בעיה לבטל את הקודם, במיוחד כאשר מדובר על פארקים לאומיים בהם ביטול עולה כסף. עם זאת, ומדובר בעם זאת גדול מאד, לעניות דעתי ומניסיוננו במעל ל – 90% מהחניונים בהם חנינו, עדיף להזמין מקומות מראש ! הסיבה היא מאד פשוטה. למעט אולי חמישה או שישה חניונים, בעשרות חניונים שהגענו אליהם התפוסה היתה מלאה לגמרי ולא היה אפילו מקום בודד אחד. מי שהגיע לחניון המלא נאלץ לחזור חזרה ולבוא שוב למחרת מוקדם בבוקר לבדוק באם התפנה במקרה מקום, בעוד אנו מגיעים במלכים ויש לנו מקום שמור, ולא רק שהמקום שמור, גם בחרנו מראש את המיקום שלנו באתר ! זה מוריד הרבה לחץ ועצבים, מאפשר לינה בחניונים היפים ביותר, המבוקשים ביותר והקרובים ביותר לאתר הטיולים. זה חוסך בנסיעות למציאת חניון ומכך חוסך גם זמן רב. בנוסף לא היתה לנו בעיה לבטל ימים בשני חניונים ולקבל החזר מלא. לאור זאת, ההמלצה החד משמעית שלנו היא להזמין מקומות מראש, בודאי ובודאי שבאתרים המבוקשים, ובהחלט גם באתרים שאתם חושבים שלא תהיה שם בעיה.
חובה לקנות כרטיס מנוי שנתי לשמורות הטבע הלאומיות כבר בפארק הראשון. עלות של 80$ מחזירה את עצמה מאד מהר לאחר חמישה פארקים, וכל שאר הכניסות לפארקים זה כבר חסכון נקי. אותו כנ"ל גם לגבי קנדה, שם בכלל משלמים עלות יומית בכל פארק (עם זאת כרטיס המנוי השנתי יקר יותר, אם אני לא טועה 130$).
לעומת כרטיסי מנוי אלו, כרטיס AAA לא תרם לנו עד כה שום הנחה בשום מקום, וגם המקומות שקיבלנו הנחה בגין חברות במועדן AAA לא דרשו להציג כרטיס. עם זאת, בחניון שבלוס אנג'לס היה שווה לי לעשות מנוי ל – Big Sam, שכן ההנחה שקיבלתי עבור התשלום למספר ימים בחניון היתה גדולה יותר מעלות החברות במועדון.
מומלץ לרכוש משקפת כבר בתחילת הטיול. אין ספק שזה יוסיף לחוויה של צפייה בדובים למשל.השירות של Apollo היה מצוין, ולאורך כל הדרך בארה"ב ליווה אותנו מנהל התחנה בלאס וגאס, שם לקחנו את הקראוון. כל בעיה שעלתה הפננו אליו באימייל וקיבלנו תשובה מיידית, והיכן שצריך הופננו לקבלת שירות. מה שנאלצנו לקנות לטובת הקראוון, כמו ספריי סיליקון לשימון הדלת או חלקי פלסטיק שנשבר הובטח לנו החזר, שאותו אכן קיבלנו בעת שהחזרנו את הקראוון. גם הקראוון שקיבלנו בארה"ב היה חדש ומאד נוח, ובהחלט ענה על הציפיות (בניגוד גמור לאוסטרליה – ראו בהמשך).